ملت ایران در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند 
کد خبر: 4204206
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
آیت‌الله سعیدی:

ملت ایران در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند 

امام جمعه قم با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات 11 اسفندماه گفت: با وجود همه دست‌اندازی‌های دشمنان، این مردم با عزم و اراده قوی و روحیه جبهه‌ای در میدان انتخابات جهادگونه حضور پیدا کردند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمدسعیدی، امام جمعه قم، امروز، ۱۸ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه قم طی سخنانی ۲۲ بهمن امسال را تاریخی و 11 اسفند را نیز حماسه‌ساز توصیف کرد و گفت: با همه فشار‌ها و تحریم‌ها و تلاش‌های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی و عقب‌نشینی، پیروزی بزرگ جهادی و تمدنی ملت ایران اتفاق افتاد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه ما باید قدردان این ملت صبور و شکور باشیم، افزود: با وجود همه دست‌اندازی‌های دشمنان و ندانم‌کاری‌های برخی از دوستان و سستی و ناکارآمدی در بخشی از مدیران که این ملت عزیز را گله‌مند کرده است، این مردم با عزم و اراده قوی و روحیه جبهه‌ای در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند.

سعیدی یادآور شد: جهاد ملت مسلمان ایران از سال ۱۳۴۲ تاکنون که ۶۰ سال می‌گذرد و با رهبری امام راحل و خلف شایسته‌اش ادامه دارد، ابتدا با جهاد بر علیه طاغوت آغاز، و با تقدیم شهیدان بزرگی در راه اسلام سرانجام منجر به پیروزی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این نکته که پس از پیروزی نیز جهاد تثبیت انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی و گروهک‌های ضد اسلام و انقلاب شکل گرفت، افزود: این مردم سپس هشت سال جهاد دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند، و بعد از آن، جهاد سازندگی و عمران و آبادی را پیش گرفتند.

امام جمعه قم ادامه داد: بعد از آن نیز جهاد خودکفایی و مقابله با فشار‌ها و تهدیدها، همچنین جهاد نرم در برابر جنگ نرم دشمن و جهاد ترکیبی و ادراکی در مقابل جنگ نرم و ادراکی دشمنان شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مردمی که در انتخابات 11 اسفند شرکت کردند، با روحیه جبهه‌ای و حضور در میدان انتخابات در خط مقدم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند؛ این مردم خودشان را در مقابل امام، شهیدان و ولایت مدیون می‌دانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه این نگاه فوق‌العاده ارزشمند است، گفت: با قاطعیت می‌توان اعلام کرد، ملتی که ۲۵ میلیون رأی‌دهنده خط مقدم حضور در جبهه دفاع سیاسی و حقوقی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارد، شکست‌ناپذیر است.

منتخب قم در خبرگان رهبری اظهار کرد: رأی یازدهم اسفند مردم پشتوانه 45 سال مقاومت دارد و این نشانه خوبی برای ساخت آینده کشور است.

امام جمعه قم همچنین تصریح کرد: قم در میان استان‌های دیگر رتبه اول را در افزایش مشارکت نسبت به دوره قبل آورد، بر شما ولایت‌مداران و مراجع عظام تقلید درود خدا باد.

سعیدی با بیان اینکه کسانی که رأی ندادند، آن‌ها نیز به ایران و جمهوری اسلامی و شهیدان دلبسته هستند، گفت: تبلیغات مسموم دشمنان و سیاه‌نمایی در جنگ روایت‌ها، این‌ها را در ورود به انتخابات و رأی دادن دچار تردید و شک کرد و متأسفانه در این تردید نیز باقی ماندند.

خطیب جمعه قم همچنین بیان کرد: اینکه دشمنان گفتند این مرددین مخالف جمهوری اسلامی هستند، قطعاً تفسیر غلطی است. تفسیر صحیح آن است که رأی‌دهندگان در خط اول جبهه‌اند، پشت خط نیز افراد دیگری هستند. این خط اولی‌ها هر اتفاقی که بیفتد، هرگز دچار تردید نمی‌شوند، و همچون سنگربانان مدافع خط اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تنگه اُحد را خالی نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha